Press "Enter" to skip to content

Олег Медведєв розповів, чому можливості інституту президента звузяться після виборів 2019 року

Без будь-яких змін до Конституції в циклі політичному, який почнеться в 2019 році, після президентських і парламентських виборів, можливості інституту президента звузяться.

Про це у програмі “Кисельов. Авторське” заявив політичний консультант Олег Медведєв.

“Дивіться, я вважаю, що, по-перше, в Україні в чинній редакції Конституції повноваження президента і так доволі суттєво обмежені. Їх насправді не так багато і можливостей не так багато. Значно менше, ніж люди покладають на президента відповідальності, в силу того, що президент обирається на всенародних виборах. Люди вважають: раз ми, народ, за нього проголосували, раз ми його обрали, то він, очевидно, може все, інформує prm.ua.

Але президент може мало чого. І цю модель, яка у нас функціонує зараз, ми могли бачити в чистому вигляді з 2006 по 2009 рік. Коли у президента є тільки те, що в Конституції, і більше нічого, президент мало на що може вплинути. Він може щось заветувати, щось оскаржити в Конституційному суді. Але більшість політичних рішень приймається і приймалася тоді практично без участі президента”, – наголосив Олег Медведєв.

За прогнозом політичного консультанта, навіть без будь-яких змін до Конституції в циклі політичному, який почнеться в 2019 році, після президентських і парламентських виборів можливості інституту президента і так звузяться.
“Чому? З двох міркувань. Тому що, як показує соціологія, хто б не став президентом в 2019 році – чи це залишиться Порошенко, ще раз обереться, чи це буде інший переможець – він не матиме вже такої великої підтримки на парламентських виборах і не матиме такої великої фракції, як президент має тепер”, – зазначив він.

На переконання політичного консультанта, якщо ще піти на те, щоб урізати конституційні повноваження президента, то це взагалі може бути катастрофою. “Тому що, в принципі, з одного боку, ми бачимо, що більшість європейських демократій є парламентськими республіками або парламентськими конституційними монархіями, де дуже слабкий глава держави. Але не кожна європейська держава має агресію з боку найсильнішої армії на континенті.

І президент в Україні все-таки, як мінімум, має бути достатньо сильним, як верховний головнокомандувач, який керує армією. З іншого боку – як дипломат. Тому що основна стратегія оборони України – це політико-дипломатична. І дуже важливо тримати міжнародний фронт, міжнародну підтримку, зовнішні контакти”, – пояснив він.

Також Медведєв зазначив, що у перспективі можуть бути якісь тюнінгові зміни розподілу повноважень між президентом і прем’єр-міністром. “Але говорити про те, що треба істотно обмежити і так невеликі повноваження президента або взагалі ліквідувати інститут президентства, – я вважаю, що це небезпечно, принаймні в найближчі 10-15-20 років. Принаймні поки ми не владнаємо цю кризу, яка у нас з Росією, поки Росія не припинить свою агресивну політику по відношенню до України, і поки питання оборони країни та ролі верховного головнокомандувача не стоятиме так актуально на порядку денному”, – наголосив Олег Медведєв.

Be First to Comment

Залишити відповідь